Георги Ригатос:Целта на повечето мъже е да направят мускули

Още по темата

Георги Ригатос е на 31 години. Занимава се със спорт от 2001 година. След като излиза от казармата, започва работа в Гръцките специални части. Сега е личен треньор по фитнес и бойни изкуства на свободна практика.
– Известен си като фитнес инструктор, чиито услуги са търсени от делови хора. Кое според теб ги кара да посещават залата?
– Обикновено деловите хора идват в залата, търсейки бърз резултат. Това, което ги кара да посещават редовно тренировките, е удовлетворението от това, че само за няколко месеца тялото им се променя към по-добро. Голяма част от хората, с който тренирам, се обръщат към мен по препоръка на друг мой клиент. Причината да ме търсят е, че и аз също като тях се интересувам от резултатите, които ще постигнат от съвместните ни тренировки.
– Много ли са тези, които идват на фитнес, за да отслабнат или целта на повечето е да натрупат мускулна маса?
– При мъжете и при жените е различно. Обикновено2013-06-03 11.57.00. Малко са тези, които ходят на фитнес, за да отслабнат. При жените това е тъкмо обратното. Те посещават залата, за да отслабнат и рядко се интересуват колко големи са станали мускулите им.
– Кои тренировки са по-ефективни за отслабване- кратки, но ежедневни или дълги едночасови тренировки три пъти седмично?
– Въпросът “Колко време трябва да тренирам?“ е строго индивидуален и зависи какво цели трениращият и колко килограма иска да свали. Аз препоръчвам да се изпълнява кардио (интензивна не много дълга тренировка) комбинирана с вдигане на тежести.
– Колко продължителна трябва да бъде загрявката преди тренировка?
– Зависи каква е тренировката. Ако е кардио, може да се започне с 5-10 минути загрявка, за да спомогне за нормалното кръвообращение. Ако е вдигане на щанги, трябва да се загрее със малко стречинг упражнения.
– Според теб, за да отслабнеш достатъчно ли е да ходиш само на фитнес ? Трябва ли да спазваш някаква диета?
– Възможно е да се отслабне само с редовни тренировки, които включват всекидневно въртене на велоаргометър, бягане по пътека и често използване на кростренажора, но за по-бърз резултат препоръчвам да се комбинира фитнесът с диета.
– Колко време преди и след фитнес можем да се храним и какви с какви храни?
– Зависи какво целим, дали искаме да качим маса или да отслабнем. Месото например се разгражда за не по-малко от 2 часа. Това значи , че не може половин час преди фитнес да изядем една пържола и после да ходим да тренираме. Ако искаме да качим маса и да възстановим бързо изгубените калории след тренировка, трябва да ядем нещо, което бързо да се абсорбира от организма. Затова препоръчвам на всички клиенти да посетят диетолог, за да е по-ефективно стоенето в залата.
– Фитнес или кик бокс? Според теб кой от двата метода е по-ефективен за сваляне на излишни килограми?
– Кик боксът определено, защото това е кардио-интензивна тренировка. Държа да обясня какво е кардио,защото много хора имат грешна представа за този вид упражнения. Когато отидем във фитнеса и въртим колелото с удобна за тялото скорост, не означава, че правим кардио. Думата „καρδία“ идва от гръцки език и означава сърце,а в нашия случай – ускорен пулс на сърцето. В това състояние на тялото горим енергия, а източник на енергия са мазнините и съответно започваме да горим мазнини. Вдигането на щанги спада към силовите тренировки, а кик боксът си е към кардиото, затова е по-добрият метод за отслабване.
– Какво става, ако спреш да се занимаваш за една-две години например?
– За 1-2 години тялото започва да се отпуска, но мускулите имат памет. Ако си тренирал сериозно и си бил постоянен в залата за 2 до 4 месеца, можеш да възстановиш предишната си форма и кондиция на мускулите. Много е важно какво ядем – без значение дали тренираме или не. Ако за тези 2 години ядем кебапчета и бира, например, е ясно, че ще издуем корема и ще качим килограми. След 17 часа организмът започва да работи по- бавно, което означава, че разгражда храната по-бавно.Така не просто ще покачим килограми, а ще влошим и здравето си. Много хора, включително и спортисти, не са наясно с тези на пръв поглед простички препоръки за хранене. Аз лично съм съм виждал боксьори, лекоатлети, които имат корем. Хранителният режим е толкова важен, колкото тренировките.
– Как може да се свърже човек с теб, ако иска да тренирате заедно?
– В момента работя по една страница във Фейсбук, която още не е готова, затова, ако някой прояви някакъв интерес, може да се свърже с мен по мейла – georgi6669@abv.bg

Въпросите зададе: Виктория Василева
Снимка: Личен архив

 

Остави коментар