Наблюденията на Фейсбук за любовните ни връзки

Наблюденията на Фейсбук за любовните ни връзки

Още по темата

При наличието на 1,23 милиарда потребители социалната мрежа Фейсбук несъмнено може да даде материал за любовните връзки на потребителите. Тематично, във времето около Деня на влюбените чрез серия от блог постове Фейсбук оповести най-разнообразни факти за любовта. Например: няколко седмици преди двама души да се обвържат официално, комуникацията им в мрежата става все по-усилена. Най-висока точка се достига през дванадесетия ден, като след това спадът в нивото на постовете е чувствителен – най-вероятно влюбените прекарват все повече време заедно офлайн.

В ежедневната си работа анализаторите на социалната мрежа се занимават с наблюдение какво търсят потребителите и какви иновации биха били от полза. Всъщност обаче почти няма граници за това, което може да бъде открито в базата на сайта – особено, когато въпросите са свързани с обществото, привичките и това как хората си взаимодействат. Уговорката е, че Фейсбук анализаторите виждат възраст, местонахождение, пол, статус, но тези данни не са свързани с конкретно име.

Може би не е далеч времето, когато учените ще могат да предвиждат коя двойка ще се раздели, коя е щастлива и изобщо какво кара влюбените да се отдалечат един от друг. Естествено обаче информацията винаги идва с лимит – не всички са във Фейсбук, а онези, които са там, често избират да оставят личния си живот несподелен.

Още нещо любопитно: изследователите споделят, че са се натъквали на потребители, които се разделят и тръгват отново по 10-15 пъти на година (поне толкова пъти влюбените документирали промените официално във Фейсбук). Рекордът обаче държи довйка, която се обвързвала и „развързвала“ цели 27 пъти за дванадесет месеца. Без да се спре от мисълта, че няма смисъл всичката драма да бъде предавана директно на стените на приятелите.

Остави коментар