Суровоядство? Защо не!

Суровоядство? Защо не!

Още по темата

Суровоядството укрепва имунитета, предпазва от различни заболявания – в т.ч. атеросклероза, инфаркт и дори рак, почиства кожата и косата, намалява риска от сърдечни заболявания и заболявания на кръвоносните съдове. През последните няколко години то се разви в световни мащаби и са описани редица случаи на излекувани от тежки болести, единствено с помощта на диета, базирана на сурови храни.

За да запазите хранителните вещества избягвайте да белите зеленчуците, защото много полезни елементи се намират в кората. Измийте зеленчуците под силна струя студена вода, а плодовете – непосредствено преди хранене, за да предотвратите загубата на витамини. Не режете зеленчуците на малки парчета, защото така се унищожават хранителните съставки. Суровоядството позволява консумация в неограничени количества на зелени зеленчуци, в която попада всичко от маруля до зеле, спанак и броколи. Зеленчуците със зелени листа са отличен източник на бета – каротин, витамин С, фолиева киселина, а всички знаем как салатите поради малката им калоричност са неразделна част от всяка диета. Вместо различни дресинги, добър начин да обогатите вашата салата е като добавите вкусни и цветни зеленчуци – моркови, домати и чушки.

Трябва да се отбележи, че преминаването към режим на суровоядство е много тежко и е необходимо да се направи внимателно и разумно. Абсолютно противопоказно е за бременни жени, кърмачки, както и за хора, които имат проблеми със стомашно-чревния такт – гастрити, колити, язви. Не подценявайте храненето със сурови храни и преди да започнете да го практикувате се консултирайте със специалисти по здравословно хранене.

Остави коментар