4 начина да засилим метаболизма си

4 начина да засилим метаболизма си

Още по темата

1. Пълноценна закуска

Според изследванията яденето на закуска е най-добрият начин да стартираме метаболизма си, но повечето от нас все още имаме навика да пропускаме ранното хранене – или просто грабваме по някой сладкиш за из път. Най-добрата закуска е комбинация от протеини (например яйца), въглехидрати (препечена филийка пълнозърнест хляб или овесени ядки) и здравословни мазнини (зехтин или ядки).

2. Да се вслушваме в стомаха си

Ако стомахът ни се оплаква, че е гладен, трябва да го нахраним. Също толкова важно е да спрем да ядем щом се заситим. Ако преядем, тялото ни складира излишните калории под формата на мазнини. Ако не се храним достатъчно пък, метаболизмът се забавя с цел запазване на енергия.

3. Добра хидратация

Черният ни дроб прочиства организма от токсините и преобразува мазнините в енергия и се нуждае от вода, за да функционира правилно. Добре е да пием достатъчно течности, че урината ни да става бледо жълта. Водата е добър избор, както и консумацията на много плодове и зеленчуци, но и чаят и сокът ще ни хидратират достатъчно. Само трябва да се уверим, че напитката не съдържа много захар, за да не поглъщаме излишни калории.

4. Повече пикантни подправки

Капсаицинът, намиращ се в лютите чушки, може да ускори метаболизма само за 30 минути като повиши телесната температура. Което значи, че, за да изгорим повече калории, просто трябва да добавяме шипка лют червен пипер към ястията си.

Остави коментар