Хапвай смело!

Хапвай смело!

Още по темата

Лятото е сезонът, в който апетитът през деня някъде изчезва. Единственото, към което посягаш, е студеният фреш или минерална вода. Но със залеза на слънцето настъпва едно огладняване от липсата на храна през деня. И най-лошото, което можеш да направиш за себе си, е да се натъпчеш преди лягане. Но има храни, с които ще си сита, въпреки че са нискокалорични. Те са полезни и като бонус – са изключително вкусни. Хапвай смело!

  1. Рукола – както повечето зеленолистни зеленчуци, руколата има малко калории, но много ползи за здравето. Тя е богата на витамин С, с което предотвратява натрупването на токсини в организма и повишава устойчивостта му на вируси и други инфекции. Богата е и на бета-каротин, който организмът преработва в антиканцерогенния витамин А, както е и страхотен източник и на фибри.
  2. Моркови – морковите са идеални за всяка диета за отслабване, тъй като те са изключително вкусни и могат да се сервират както за гарнитура, така и като салата или пък за закуска. Морковите са богати на витамините А и С, както са и добър източник на няколко от полезните B-витамини, калий и магнезий. Една чаша нарязани моркови има около 50 калории.
  3. Броколи – броколи е член на семейството на кръстоцветните зеленчуци, които са с високо съдържание на хранителни вещества и антиоксиданти. То има високо съдържание на витамин С, желязо, витамин А, калций, магнезий и калий. Едновременно е богато на фибри и е нискокалорично. Една чаша нарязано броколи има 31 калории.
  4. Кисело мляко – нискокалоричното мляко е подходящ избор за засищаща храна, която не се отразява на талията. То е изключително подходяща храна за след тренировка, за закуска или за десерт. В 100 г кисело мляко от 2% има само 42 калории.
  5. Спанак – спанакът може да се сервира като здравословна гарнитура към месото, а може и да послужи като основа на една салата. Спанакът е с високо съдържание на желязо, калций, както и на много витамини. Една чаша сурови листа от спанак има само седем калории, докато чаша сварен спанак съдържа 41.
  6. Грейпфрут – грейпфрут е сред най-добрите цитруси за диета. Той съдържа много калий, витамини С и А, и фибри. А половин грейпфрут има само 52 калории. Идеално допълнение е към всяка закуска, а ако имате за цел да отслабнете, можете сутрин да хапнете само грейпфрут.
  7. Скариди – скаридите са с високо съдържание на протеини, селен, ниацин и витамин B 12. можете да ги хапвате както като добавка към различни салати, така и като предястие с коктейлен сос. Имат ниско съдържание на калории – четири големи скариди имат около 26 калории.
  8. Диня – сега е моментът да похапваме диня, която освен вкусна, е и много полезна. Тя засища, без да поемате излишни калории, защото е богата на фибри и съдържа много вода. В 100 г диня има едва 32 калории и половината от нужното количество витамин С за деня.

Остави коментар