Здрава коса не значи само миене и ресане

Още по темата

Най-често грижите, които полагаме за косата, са редовното й измиване и сресването й сутрин преди работа. Оказва се обаче, че това не е достатъчно, за да имаме здрава и поддържана коса.

Независимо колко е дълга косата ви, е нужно редовно да я подстригвате – поне на 3 месеца, дори само за да предотвратите цъфтенето и неравномерната й форма.

С боядисването не трябва да се прекалява, както и с използването на сешоари, маши и преси за изправяне, гелове и лак за коса – всички те водят до прекомерно увреждане на косата.

Балсамите не са единственият начин да я подхранваме – това става и чрез здравословен начин на живот и употребата на пресни плодове и зеленчуци, подходящи въглехидрати, протеини и полезни мазнини. Ето някои от храните, подпомагащи здравето на косата: сьомга (заради омега 3 мастните киселини), спанак и броколи (витамини А и C, от които се произвежда себум, предпазващ косата от изсушаване и накъсване), боб и леща (протеини, цинк и желязо), ядки (селен), пилешко (протеини и желязо), яйца (биотин и витамин B12), пълнозърнести храни (желязо и цинк), стриди ( цинк),  нискомаслени продукти (калций и казеин), моркови (витамин А, полезен за скалпа).

Приемането на много вода също води до здрава и силна коса – така организмът се пречиства от вредните токсини, които вредят и на прическата ни.

Остави коментар