Този март зимните спортове все още са актуални

Още по темата

Големите студове и многото сняг тази година направи март достатъчно снежен и подходящ за всички видове зимни спортове. Вече сме втората половина на първия пролетен месец, но снежната покривка в курортите е над 2 метра, а температурите около нулата – изкушение на всички любители на свежия студен въздух. Освен удоволствието ето какви мускули натоварвате с различните зимни спортове:

  • ски спускане – работите с четириглавия бедрен мускул, двуглавия бедрен мускул, прасците, седалищните мускули, в по-малка степен се натоварват и коремните мускули – осигуряващи баланс на тялото, и тези на ръцете – в случай, че използвате щеки.
  • ски бягане –  изгаря повече калории от почти всеки останал спорт. Напряга мускулите на бедрото, седалищните, прасците,  бицепсите и трицепсите на мишницата.
  • сноуборд – използват се мускулите на прасеца, бицепса и квадрицепса на бедрото (за направляване на дъската); мускулите на глезена и стъпалото (за завоите); и коремните мускули (за баланс).

* кънки на лед – най-натоварените мускули са тези на бедрото и подбедрицата. Изпълняването на скокове може да допринесе за изграждането на костна маса.

Когато сте на пистата, не забравяйте:

  • Ключът на удоволствието при зимните спортове е контролът. Трябва да сте наясно с нивото на вашите умения и техника, с терена и с другите спускащи се.
  • Винаги следете прогнозата за времето.
  • Не поемайте големи рискове.
  • Пийте много вода.
  • Забравете за алкохола на пистата, защото ви е необходима пълната острота на всички ваши сетива.
  • Бъдете наясно с вашите възможности! Винаги спирайте преди напълно да сте се изтощили.
  • Преди всичко се забавлявайте.

 

Етикети:,
  • Категории:

Остави коментар