Не прекалявайте с вечерните тренировки – опасно е за съня ви

Още по темата

 

Повечето от нас бързат сутрин по задачи и едва привечер остава време да се погрижим за себе си – с танци, фитнес, среща с приятели и т.н. Ако сте почитатели на фитнес центровете, експертите предупреждават: не правете много натоварваща тренировка точно преди лягане, защото повишената температура на тялото ще попречи на съня.

 

Ето няколко препоръки, които да ви помогнат да продължавате с вечерните си тренировки, без да да правите компромис с добрия сън:

 

1. Правете тренировката си разумно –високите натоварвания преди сън засилват сърдечния ви пулс и възбуждат нервната система.

 

2. Осигурете си допълнително мелатонин –той контролира вътрешния ви часовник и ви помага да се настроите за сън.Проблемът е, че мелантонинът се произвежда на тъмно.Затова може да увеличите нивата му по естествен начин, като пиетесок от череши. Другите варианти са сок от ягоди, бадеми, слънчогледови семки, ленено семе и малини, защото те са също толкова ефективни. В краен случай може да си купите мелатонин и като добавка.

 

3. Подгответе се за сън – щом вече сте вкъщи, не слушайте високо музика, избягвайте натоварващи филми и намалете осветлението.

 

4. Вземете душ след тренировката. Топлата вода временно покачва телесната ви температура, но когато се озовете между хладните чаршафи, тя постепенно ще спадне и това ще послужи на тялото като сигнал за сън.

 

 

1.

Лапи

Шапка за пиле

Вече сме свикнали н подобни гледки през зимата – кучета с пуловери и други специални одежди, да припкат до гордите си собственици. Пазарътна аксесоарите за домашните любимци главоломно нараства и защо не, след като с удоволствие се купуват не само намордници, но и разни разкрасителни джади, които привличат вниманието на околните. Оказва се, че не само кучетата и котетата се радватна подобно уважение от дизайнерите. Американката ДжулиПърсънс създава специална колеция от шапки и забрадки за пиленца. Не става дума да изкуствените играчки, които пълнят сергиите около Великден, а за малките пукави жълти пиленца, които вече може да видите с плетени кепенца, бродирани забрадки и куп други миниатюрни форми, вдъхновили момичето да направи интересна и нетипична фотосесия на накичените животинки.

2.

Сън

 

Не прекалявайте с вечерните тренировки – опасно е за съня ви

 

Повечето от нас бързат сутрин по задачи и едва привечер остава време да се погрижим за себе си – с танци, фитнес, среща с приятели и т.н. Ако сте почитатели на фитнес центровете, експертите предупреждават: не правете много натоварваща тренировка точно преди лягане, защото повишената температура на тялото ще попречи на съня.

Ето няколко препоръки, които да ви помогнат да продължавате с вечерните си тренировки, без да да правите компромис с добрия сън:

1. Правете тренировката си разумно –високите натоварвания преди сън засилват сърдечния ви пулс и възбуждат нервната система.

2. Осигурете си допълнително мелатонин –той контролира вътрешния ви часовник и ви помага да се настроите за сън.Проблемът е, че мелантонина се произвежда на тъмно.Затова може да увеличите нивата му по естествен начин като пиете сок от череши. Другите варианти са сок от ягоди, бадеми, слънчогледови семки, ленено семе и малини, защото те са също толкова ефективни. В краен случай може да си купите мелатонин и като добавка.

3.Подгответе се за сън – щом вече сте вкъщи, не слушайте високо музика, избягвайте натоварващи филми и намалете осветлението.

4. Вземете душ след тренировката. Топлата вода временно покачва телесната ви температура, но когато се озовете между хладните чаршафи, тя постепенно ще спадне и това ще послужи на тялото като сигнал за сън.

 

3

Бирата, чаят и кафето дехидратират

Ако си мислите, че като се наливате през деня с кафе и чай, а вечерно време с бира, така наваксвате нужната на организма вода, жестоко се лъжете. И трите продукта имат диуретичен ефект. Това е особено важно, ако тренирате усилено, защото при потенето допълнително губите вода, или ако сте болни. Напитките, съдържащи захар или сорбитол, също отнемат вода от тялото ви.

А както знаем, водата е здраве. Ако нямате навик да посягате към чашата с вода, ето няколко съвета:

1. Набавяйте си течности чрез храната – супите, плодовете и зеленчуците съдържат 80 до 90% вода.

2. Дръжте бутилка с вода близо до вас навсякъде, където ходите, за да се сещате по-често да пиете.

3. В самолетите е още по-важно да пиете повече вода, защото сухият въздух в кабината има само 7% влажност и изсушава дихателните пътища, започвате да чувствате отпадналост и замаяност.

4. Някои диети – високопротеинови, високовъглехидратни или каквито и да е водещи до небалансирано хранене, причиняват и загуба на вода от тялото.

5. Непийте вода по време на хранене! Така разреждате стомашните сокове, което се отразява зле на храносмилането. Пийте вода 15-тина минути преди хранене.

6. Започнете деня с чаша вода. Така се рехидратирате след нощта и започвате деня с по-добър биохимичен баланс.

7. Забравете за  оцветените и газирани, пълни със захар напитки, предлагани по щандовете на магазините. Залагайте на тези, които са от 100% концентрат от плодове.

8. Пийте вода, за да отслабнете. Тялото е естествен нагревател на вода, тъй като в повечето случаи пием вода, която е с по-ниска температура от телесната. При загряването на водата в тялото ние горим калории!

 

4

Чашка и чинийка

Фрапето също има сол

 

 

В кафето Фрапучино на Старбъкс се крият 220 мг сол. По-всяка вероятност е изненада за всички, но се оказва, че в ледените напитки с кафе има много сол. Повече от традиционно “заподозрените” снаксове, солети и др.

Солта (както и захарта) е известна като бялата смърт, въпреки че тя няма калории, има естествен произход и не можем без нея.Поне 180-500 мг на ден са нужни, за да може нервната ви система и мускулите да работят, както трябва. Но прекалената употреба увеличава риска от сериозни заболявания като остеопороза, камъни в бъбреците, гастритни язви и високо кръвно налягане.

Обикновено свързваме солта със солницата, но тя е и във всички обработени храни. Добавянето на сол е част от производствения процес на сиренето- прави го по-зряло,  намесото –превръща го в по-крехко месото, на тестото –да не лепне, и т.н. Не усещате колко солени са тези храни заради другите овкусители, които се добавят. Сред най-солените храни са:

·       Доматеният  сос – една четвърт чаша има 410 мг сол.

·       Гевреци- 500 мг

·       Зърнени закуски –230 мг

·       Консервирани зеленчуци- 400 мг опаковката

 

5.

Венера и Марс

Той гледа порно?! Поговорете

 

Порното отдавна не е табу и за двата пола. И все пак е основно мъжно занимание. Ако обаче все по-често го заварвате, вперил поглед в поредната озвучена с мощно пъшкане серия, и това ви притеснява, може би трябва да предприемете нещо.

·       Разговаряйте с него. По-добре разговор, отколкото да правите фасони, защото той може и да не се сети точно по какъв повод са. Попитайте директно: какво му дава порнографията. Не го критикувайте, оценете желанието му да бъде разбран.

·       Ако наистина искате да помогнете, попитайте го дали има любим жанр. Така може да разберете повече за това, което му действа най-възбуждащо. Ако на вас това също ви харесва, може да „изиграете“ любимите му сцени на живо. Но не се насилвайте да правите неща, които са ви неприятни, само за да се „състезавате“ с жените в любимото му порно.

·       Обсъдете до каква степен можете да приемете гледането на порнография и кога това би било сериозен проблем за вас. В случай че сте твърдо против, но за него това е важно, може би е добре да обмислите идеята за раздяла.

Иначе вариантите са: той да направи компромис, но това да го изнерви и в крайна сметка да рефлектира негативно върху връзката ви или той да гледа порно криейки се от вас, което също ще създава напрежение у него, че прави нещо зад гърба ви или открито да воювате по този въпрос, всеки от вас надявайки се, че ще промени позицията на другия.

Помислете дали не му липсва разнообразие в реалния сексуален живот. Другата възможна причина е навикът му да се освобождава главно по този начин от натрупаното напрежение в работата. Може да откриете нови дейности, които да го отпускат – спортни занимания, по-често излизане с приятели и т.н.

 

6.

Какво е Великден без козунак?

Можете ли да си представите Великден без козунак и боядисани яйца?! Ще се загуби цветът и ароматът на празника. Досега може да не сте пробвали, но ще ви помогнем да направите първия си козунак. Във всяка уважаваща себе си домакинска книга може да намерите нужните от вас пропорции за малък или голям козунак. Ние ще ви кажем няколко хитринки, за да няма провал с изненадата ви.

         Най-важната съставка на домашния козунакОсигурете си качествени продукти –мая (по-добре жива, а не суха), яйца, мляко, брашно, бакпулвер, ванилена захар, есенции, желатин, какао, сода бикарбонат, кремове за сладкиши и др.

         Маята се смесва с пресятото брашно и сухите продукти. За да се активизира набухвателната функция на маята, е необходимо всички продукти да са със стайна температура, а не да са извадени току-що от хладилника. Млякото също трябва да е със стайна температура. Колкотоповече размесвате тестото, толкова по-пухкав и „на конци” ще стане козунакът.

         Омесеното тесто се оставя да втаса на два етапа. Първото втасване е, след като всички продукти се омесят до гладкост, тестото се покрива с навлажнена кърпа или намаслено фолио и се оставя да престои на топло (в близост до отопление, готварска фурна или добре „завито”), докато видимо увеличи обема си.

          След първото втасване тестото се премесва още веднъж върху леко набрашнен плот, оформя се катоплитка или кифлички по избор, поставя се в съда за печене, покрит с влажна кърпа или намаслено фолио и се оставя отново на топло място, докато пак увеличи обема си.

         След повторното втасване е време за печене.Пробвайте от време на време с клечка, за да не остане клисаво. След изпичане оставете печивото за около 10 мин. във формата, покрито с кърпа, след което го извадете.

 

7.

Любопитно

Как да проверите вкъщи дали Жоро наистина е невинен

 

Как кой Жоро? Онзи от рекламата на теста за бременност, за когото отряд щъркели са се загрижили – виновен ли е или невинен. Преди да стигнет до теста обаче, първо се появява съмнението. Освен закъснелият цикъл какви още са ранните признаци за бременност.

1. Уморазабелязвате, че в последно време се чувствате отпаднала, изморявате се лесно, задъхвате се, докато качвате няколко стъпала, което е необичайно за вас.

2. Нервност –цикълът закъснява и нервността е обяснима. Напрегнатост и опънати нерви са сигурни признаци, че нещо се случва в тялото ви.

3. Загуба на апетити то към храни, които по принцип харесвате.

4. Често уриниране матката започва да нараства и така притиска пикочния мехур, заради което вие може по-често да отскачате до тоалетната.

5. Сутрешно гадене и повръщане– класически признаци, които почти 100% гарантират, че може да сте бременна.

И всичките пет признака да имате, не си поставайте сама диагноза. Проверете с тест, а най-добре идете на гинеколог. Той със сигурност ще ви обясни ситуацията и тогава наистина ще имате възможност да решите какво се случва оттук насетне.

 

8

У дома

Пролетно освежаване на дома – в жълто, но не прекалено

 

Жълтото е подходящо за кухня, трапезария, детска стая, за основен цвят и за детайли в кухнята, банята и коридора. С помощтана този топъл цвят малкият пролетен ремонт ще освежи дома ни. А нюансите са много – от хризантема до ярък лимон, портокал, та дори горчица – всичко е позволено. Не случайно царете и велможите са го предпочитали, тъй като той създава усещане за официалност и висша класа. И все пак внимавайте да не прекалите – тогава ще получите като странични ефекти: безпокойство, напрежение, раздразнителност, агресия, умора за очите.

Според експертите никой друг цвят не действа на човека толкова силно като жълтото. То дава бодрост на ума и тялото, увереност и надежда, сила и търпение да противостоите на тъжните и депресиращи мисли. С негова помощ ще гледате към бъдещето с огромна радост и оптимизъм.

Жълтото е предпочитан цвят в много ресторанти, защото ускорява метаболизма.

Жълтото се съчетава най-добре с неутрални тонове – бяло, сиво, кафяво, но може да пробвате и със зелено и синьо – всичко зависи от нюансите.

 

9.

Торбички под очите? Отидете на лекар

Торбичките под очите се оказват не само козметичен проблем, нито белег на стареене, а са индикатор здравословен проблем. Затова не бързайте да купувате скъпи кремове, нито да тичате при козметик. Лекарят ще ви каже дали имате проблеми с бъбреците или щитовидната жлеза, но със сигурност трябва бързо да се ориентирате към подобаващи изследвания и среща със съответния специалист. Излекувате ли основното заболяване, торбичките ще изчезнат.

Ако торбичкитеса ви “наследство”, тогава вече може да се оставите в ръцете на опитен козметик. Има различни методи за справяне с проблема. Най-популярният е мезотерапията. Принципът, на който действа е да се разгради натрупаната мастна тъкан със специални препарати, които се инжектират в долния клепач на окото. Правят се от 4 до 8 сеанса, с интервал от 7-10 дни.

В областта на долния клепач се въвежда специален препарат, който способства за разграждането на мастната тъкан. Процедурата се извършва 5-7 пъти с интервал от една седмица.

За справяне с проблема може да се използва и физиотерапия. Прави се и триизмерен масаж в различни направления. Тук обаче трябва да се направят повече процедури, най-малко 20.

Разбира се най-радикалният метод е операция на торбичките – блефаропластика – прави се разрез с помощта на лазер. Операцията се прави под упойка и не оставя белези. И най-важното, след това торбичките под очите не се връщат.

Както виждате, важно е да проведем консултации и да установим корена на проблема и след това да го премахнем по възможно най-добрия начин.

 

Етикети:

Остави коментар