Топите кила, докато спите

Още по темата

 

Това е идеалната диета – хем се наспивате, хем това влияе върху килограмите ви. Звучи ви несериозно?! Изследователи от Медицинския университет в Чикаго (САЩ) установили, че безсънието води до затлъстяване. Проучването, продължило няколко години, показва как липсата на достатъчно сън може увеличи апетита, да забави метаболизма и да повиши кръвното налягане. “Хората пълнеят, когато приемат повече калории, отколкото изразходват. Ето защото диетата и физическата активност са много важни, ако искате да запазите фигурата си. Сега обаче се оказа, че сънят също има своето влияние”, каза д-р Кристен Кнутсон, ръководител на проучването. „Липсата на достатъчно сън може да е причина за затлъстяване.” Д-р Кнутсон и колегите й направили няколко експеримента, които доказват, че ако спите по-малко от 6 часа най-вероятно ще се сблъскате със сериозен проблем с килограмите. Безсънието блокира сигналите, които достигат до мозъка, когато човек е сит. Освен това при хората, които не спят, се наблюдава повишено ниво на хормона грелин (хормон, който увеличава апетита) и намалено ниво на хормона лептин (той сигнализира на мозъка, че човек е сит). „Съвременният човек спи все по-малко. Заобиколен е с телевизори, компютри, мобилни телефони. Става рано и ляга късно. Именно тази фактори могат да изиграят лоша шега и да доведат до затлъстяване”, казва д-р Кнутсон. Резултатите сочат още, че връзката между безсънието и наднорменото тегло е най-силна при децата.

Подобни паралелни проучвания с почти същите резултати са направени и в Бразилия, Обединените арабски емирства и Норвегия. “Това откритие показва още, че липсата на достатъчно сън увеличава риска от затлъстяване, диабет, високо кръвно налягане. Може би е време да разберем, че ако искаме да живеем дълго и да сме здрави, трябва да дадем на тялото си онова, от което се нуждае”, заключава специалистката.

Етикети:,

Остави коментар