Зелените салати далеч от плодовете

Още по темата

Достъпни, вкусни и полезни. Това се отнася за зелените салати в момента. Употребата им се свързва с понижен риск от рак, по-нисък холестерол, по-редовни черва и цялостно по-добро здраве, сравнено с по-лошия здравен статус на хората, които никога или рядко ядат пресни плодове и зеленчуци.

Ето някои особености, свързани със салатите:

  • Не ги съхранявайте заедно  плодове, които отделят етиленов газ (като ябълки например), защото това ще ускори появата на кафяви петна по листата и ще ги развали по-бързо.
  • Издържа по-дълго, ако сте  я купили с корени – натопете я в чаша с вода или в намокрена салфетка и я съхранявайте в хладилника, увита в торбичка.
  • При неизвестен произход накиснете я за известно време цялата във вода – така нитратите, които може да съдържа, се извличат и остават във водата, а не в листата.
  • По-полезна е накъсана, отколкото нарязана. Така се съхраняват повече от ценните й хранителни вещества.
  • Внимавайте със заливката – не ползвайте тежки дресинги, а се придържайте към класическите мазнина (зехтин и олио), оцет или лимонов сок и сол. Подправките се добавят непосредствено преди консумация.
Етикети:

Остави коментар