Как да предотвратим йо-йо ефекта при диета

Още по темата

Най-трудното е да запазите свалените по време на диета килограми. Йо-йо ефектът няма нищо общо с волята, установили учени. За да запазят новото си тегло, отслабналите трябва да ядат по-малко от хората със същото тегло, които не са били на диета. Това означава поне 300 калории по-малко на ден, т.е. някоя малка сладост, с която преминалите диета решават да се наградят за мъченията.

Изчисленията са направени от проф. Майкъл Розенбаум от Колумбийския университет в Ню Йорк, който наблюдавал с години хора, подложени на диета. Причината е ефектът, който диетите имат върху мускулите. При отслабващите хора мускулите използват по-малко калории, за да вършат работата си, отколкото при човек с подобни килограми, който не е на диета. Промените в метаболизма, хормоните и апетита също играят роля. Изследването на проф. Розенбаум показало също така, че след диета областите на мозъка, които възприемат храната като награда, са по-активни, докато тези, които генерират усещане за въздържане, не са толкова активни.

Етикети:
  • Категории:

Остави коментар