25 трика да не пълнеем зимата

25 трика да не пълнеем зимата

Още по темата

Като начало, нека си признаем, че често запълваме дългите студени зимни дни със седене пред богата трапеза вместо с посещение във фитнеса Съставете си по-леко меню за сезона Не се отказвайте от типичните зимни ястия, но ревизирайте съставките им.

Когато готвите месо, избирайте нетлъсти парчета. Ако е говеждо: врат, джолан и плешка. Телешко: врат или джолан. Свинско: джолан или плешка. Задушавайте ги или ги запържвайте в малко олио. Ако добавите лук, предварително го посолявайте леко, за да не поема от олиото. На 100гр. месо ще спестите 140ккал. Ако приготвяте огретен, използвайте прясно козе сирене или обезмаслен настърган кашкавал. На 100гр. сирене ще спестите 90ккал.

Когато приготвяте ястия с картофи, половината заменете с други зеленчуци: карфиол, тиква, гъби. На 200гр. ще спестите 70ккал. За да сгъстите сосовете, махнете половината от необходимата ви сметана, вместо нея добавете пасиран морков. Яжте супа по-често Ако изяждате по една порция супа в началото на всяко хранене, ще си запълвате стомаха и ще се заситите. Различни проучвания показват, че хората, които редовно ядат супа, по-рядко страдат от излишни килограми.

Направете си супа от тиквички вместо от картофи. Тиквичките съдържат минимално количество калории, но засищат бързо, защото са богати на фибри, съдържащи пектин. Сгответе от минестроне (италианска гъста супа от зеленчуци) Не пасирайте, а нарежете зеленчуците на малко по-големи кубчета (морков, чушка, целина, зелен фасул и др.). Така ще се храните по-бавно, защото ще трябва да дъвчете, и ще се заситите с по-малко количество храна.

Супа със сушени зеленчуци, леща, замразен грах или бял боб. Те се отразяват много добре на организма, защото са богати на протеини и фибри. Заложете на плодовете и зеленчуците По един плод или зеленчук на обяд и вечеря, един плод на закуска и/или следобед… и ето че без усилие ще достигнете необходимата ви дажба от 5 на ден. Сага е сезонът на бананите,кивито,портокалите ,гроздето. Насладете се и на морковите,гъбите,зелето,цвеклото,цикорията,ряпата,праза,тиквата.

За да разнообразите менюто си,яжте ги на компот, салата, пюре, супа, сладкиш, кекс, задушени… Хрупайте бадеми Те съдържат много фибри и протеини и са чудесно средство да излъжете глада. Проучванията го доказват: доброволци изяждали по 60гр. (2 шепи) на ден в продължение на 10 седмици, без да наддадат нито грам. Като ги дъвчете, не успявате да ги стриете съвсем фино. А така част от липидите им не попадат под въздействието на храносмилателните сокове и не се асимилират от организма. И другите сухи ядки (орехи, лешници) имат подобни ценни качества. Не забравяйте калция Обикновено хората, които консумират много калций, са стройни. Защото този минерал пречи да се трупат мазнини вътре в клетките и благоприятства разграждането им, когато се движите.

Консултирайте се с лекар каква е необходимата ви дневна доза калций и се погрижете да си я добавите чрез млечни продукти, минерална вода, богата на този минерал, сушени плодове, консервирана риба с меки кости (сардина) или хранителни добавки. Колкото по-малко сте изложени на слънчева светлина, толкова по-малко серотонин произвежда организмът ви. А това е хормонът, който ви кара да се чувствате добре. И затова се опитвате да компенсирате липсата му, като хапвате повечко и каквото ви падне. Недейте ! По-добре гледайте някой комедия или измислете друго забавление, което да ви зареди с добро настроение и да отвлече мислите ви от яденето.

Яжте истинска закуска. Най-добрата стратегия е всяка сутрин да отделяте време за пълноценна закуска. Изяждайте по една купа с овесени ядки или мюсли, а ако предпочитате филия, изберете пълнозърнест хляб. + една купичка кисело мляко или по избор: резен бяло сирене, 1 яйце или резен шунка (50г) (съдържат засищащи за дълго време протеини) + сезонен плод: портокал, ябълка или круша (богати са на фибри) +1 топла напитка :( кафе,чай) Хапнете сладичко, но не какво да е ! Колкото и да не ви се иска, през зимата ни се отваря по-голям апетит за сладки работи.

Ето как можете да излъжете глада си за тях: Сезонните плодове, които ядете, трябва да са добре узрели, защото са по-сладки . Яжте сушени плодове (фурми, смокини, сини сливи, грозде), които не само са много сладки, но и са богати на калций и магнезий. Хапвайте обезмаслени плодови кисели млека, които са чудесен източник на калций и протеини. Когато приготвяте домашни сладкиши, заменяйте захарта с подсладител (ще спестите 40 ккал / 10 г захар). Прочиствайте организма си един пат седмично За да елиминирате токсините от тялото си, заложете един път в седмицата на суровите плодове и зеленчуци, които са по-богати на ензими и антиоксиданти. Не приемайте много протеини от животински произход. Наблегнете на хидратацията, избягвайте напълно захарните изделия и наситените мазнини.

Сутринта си направете коктейл от пасирани ябълки, целина и копър. На обяд и вечеря нарежете цвекло (или морков, цикория), полейте със зехтин. Хапнете 2 сварени яйца или леща с ориз и зеле (или праз лук); За десерт изяжте малко компот без захар или ябълка, портокал или круша. През целия ден пийте течности: 0,5л зелен чай и 1л зеленчуков бульон. Ако усетите глад, изяжте един суров плод. Най-важните зимни навици Претегляйте се един път седмично. Това е един добър навик, който ще попречи на килограмите да се натрупат незабелязано под пластовете дрехи. Пийте по 1,5л течности на ден, за да избегнете задържането на вода, отоците и запека. Редувайте газираната с негазирана вода, пийте и вода с различен аромат (но без захар). Приемайте често и топли течности: чай, кафе (най-много 3 чаши на ден), безкофеиново кафе, билкови настойки. Разхождайте се поне 30 мин. на ден, за да изгорите още малко калории. Погрижете се да спите добре, защото когато страдате от липса на сън, организмът ви произвежда повече от хормона грелин, който отваря апетита.

25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата 25 трика да не пълнеем зимата
Етикети:,

1 коментар

Остави коментар