Боб и овесени ядки срещу холестерола

Още по темата

Има храни, които понижават стойностите на холестерола, твърдят от Американската кардиологична асоциация. Сред тях са такива, които малцина могат да си позволят като сьомгата. Оказва се обаче, че традиционни за българската трапеза храни като боба, спанака и напитки като чая и червеното вино имат същия ефект.

Боб: Редовното консумиране на половин чаша боб намалява холестерола с 8%. Освен това бобът доставя една трета от необходимата на организма дневна доза фибри.

Спанак: Спанакът съдържа около 13 вида флавоноиди, които предпазват от рак, сърдечни заболявания и остеопороза. Ежедневното консумиране на половин чаша спанак от този богат на лутеин зеленчук пази и от инфаркт.

Овесени ядки: Редовната закуска с овесени ядки дава добри резултати. Само за 6 седмици, ако изяждате по 2 порции овесени ядки, може да понижите стойностите на лошия холестерол с 5.3% . Овесът съдържа вещества, които абсорбират вредния холестерол.

Червено вино: Червеното грозде, от което се произвежда червеното вино, е много полезно за поддържане на нормални стойности на холестерола. Пиенето на 2 чаши червено вино седмично дава много добри резултати.

Чай: В чая има повече антиоксиданти и по-малко кофеин, отколкото в кафето. Една чаша кафе съдържа 135 мг кофеин, а чаша чай – само 30-40 мг. Освен това, съдържащите се фитохимикали в чая са много полезни за костите. Чаят е много ефикасно средство за понижаване на нивото на лошия холестерол.

И още няколко полезни храни:

Ядки: Ядките са най-подходящото средство за снабдяване на организма с мазнини. Тези естествени мазнини укрепват сърцето.

Шоколад: Натуралният шоколад е пълен с антиоксиданти и има свойството да намалява холестерола. Испански учени са открили, че антиоксидантите в шоколада намаляват уврежданията на кръвоносните съдове в черния дроб, които предизвикват цироза. Според специалистите, ежедневното консумиране на 100 грама шоколад предпазва от сърдечно-съдови заболявания с 21%.

Зехтин: Тази мазнина е много здравословна. Зехтинът съдържа мононенаситени мастни киселини, които понижават лошия холестерол и триглицеридите, без да намалява нивото на добрия холестерол.

Етикети:

Остави коментар