Елдата е царица на отслабването

Още по темата

Елдата се възприема като зърнена култура, но не е житно растение. Вкусна и полезна е: съдържа много белтъчини, които се усвояват добре. Увеличава мускулната сила и издръжливост. Затова е много полезна за активно спортуващите. Богатото съдържание на желязо, калций, калий, йод, фосфор, цинк и други минерали я прави незаменим “продукт на красотата”. Елдата подхранва кожата, косата и ноктите. В нея има също органични киселини (лимонена, ябълкова) и витамини А, С, РР, P и от групата В в балансирано съотношение. Богата е на флавоноиди, които помагат за забавяне процесите на стареене.

Несъмнено елдата е много ефективна при отслабване. Особено в съчетание с мляко, тъй като заедно подобряват работата на стомашно-чревния тракт. Интересно е да знаете, че родината на елдата е Индия, най-популярна е в Русия (там е наричана гречка), но най-добрата диета с елда е разработена от шведски диетолози. Колко време ще я спазвате, зависи от килограмите, които искате да свалите. Самата диета е добре балансирана, нормализира обмяната на веществата и е особено подходяща за студения сезон.

 

Шведска диета с елда
Понеделник
Закуска: 1 чаша прясно мляко, 1 купичка каша от елда
Обяд: 100 г кашкавал, салата от домати, червени чушки и лук, 1 чаша топло прясно мляко
Вечеря: 3 варени картофа, 200 г варено настъргано цвекло, подправено с нискомаслена сметана, 1 филийка пълнозърнест хляб

Вторник
Закуска: 1 чаша прясно мляко, 1 купичка каша от елда
Обяд: 250 г варена риба, 2 варени картофа
Вечеря: 1 зелева салата, 1 варено яйце, 1 чаша топло прясно мляко

Сряда
Закуска: 1 чаша прясно мляко, 60 г кашкавал, 1 филийка пълнозърнест хляб
Обяд: 250 г печено пиле, 1 салата от зеленчуци по избор, 1 чаша сок от ябълки
Вечеря: 150 г картофено пюре, 80 г кашкавал, 1 филийка пълнозърнест хляб, 1 чаша топло прясно мляко

Четвъртък
Закуска: 1 чаша сок от ябълка, 2 препечени филийки пълнозърнест хляб
Обяд: 1 купичка каша от елда, 1 малко парче варено телешко месо, 2 портокала
Вечеря: 100 г варен ориз, 150 г салата от домати, лук и олио, 1 чаша топло прясно мляко

Петък
Закуска: 1 чаша плодово кисело мляко, 1 портокал
Обяд: 1 пилешка пържола на скара, 100 г варени картофи, 1 чаша чай
Вечеря: 1 ябълка, 1 грейпфрут, 1 чаша портокалов сок

Събота
Закуска: 1 чаша прясно мляко, 1 купичка каша от елда
Обяд: 150 г варени картофи, 150 г варено телешко месо, 1 ябълка, 1 портокал
Вечеря: 100 г варен ориз, 1 зелева салата, 1 грейпфрут

Неделя
Закуска: 1 чаша прясно мляко, 150 г варен ориз
Обяд: 200 г варена или печена риба, 100 г варени картофи, 1 ябълка, 1 чаша портокалов сок
Вечеря: 1 пилешка пържола на скара, 1 салата от сезонни зеленчуци, 1 филийка пълнозърнест хляб, 1 чаша сок от ябълка

Етикети:

2 коментара

  • Radvam se tche nai-posle otkrihte eldata!Osven vsitchko izbroeno po-gore,eldata sadarga i lysine,vitamin E i VITAMIN B17(nitriloside)! Predi da zapotchnete da „nagavate“ elda sas shepi,mili hora,znaite, tche triabva da izkisnete zarnata vav voda nai-malko 7-8 tchasa,za da neutralizirate phytatite.V protiven slutchai si pravite avtogol!!!Radvam se ,tche vi ima!Imam stotizi idei za zdravoslovno hranene,koito bih mogla da spodelia s vas i izstradaliat ni narodez!
    Pozdravi

    Tsenka

  • Аз също благодаря за материала за елдата, благодаря и на Tsenka и искам да я помоля за координати за се свържа с нея.

Остави коментар