Връщане към природата: йога на открито

Още по темата

Независимо дали сте на море, на планина или просто на разходка в парка, летните месеци ви предоставят чудесна възможност да пренесете заниманията си по йога на открито сред природата. Йога на открито има следните предимства:

  • засилва връзката ви със земята и природата и създава усещането за отдалеченост от проблемите на ежедневието;
  • създава усещане за свобода и простор;
  • създава възможност да дишате по-чист и богат на прана (жизнена енергия) въздух;
  • получавате дневната си доза витамин Д (стимулира отделянето на серотонин и подобрява настроението);
  • предоставя прекрасно озвучаване – звуците на природата;
  • слънцето загрява, отпуска тялото и го прави по-гъвкаво.

 Внимание!

Въпреки че идеята е много романтична, йога на открито може да е сериозно предизвикателство. Добре е да знаете следните неща, преди да хукнете с йога матрачето си под мишница към най-близката полянка:

* Не бързайте! При йога на открито важно е не количеството, а качеството на асаните, които правите. Следвайте естествените нужди на тялото си, усетете лъчите на слънцето, полъха на вятъра, аромата на растенията, звуците на природата около вас.

* Контактът със земята може да предизвика неравномерен натиск или дискомфорт, затова се постарайте да изберете максимално равна повърхност, дори това да ви коства по-добрата гледка. Съветът ми е да избягвате асани като стойка на глава, свещ, рало или други пози, изискващи равномерно разпределение на тежестта. Практикувани на неравна повърхност, те могат да създадат напрежение върху гръбначния стълб и травма.

* Практикуването на йога върху неравна повърхност усложнява асаните и изисква по-добър баланс.

* Страничните шумове могат да попречат на концентрацията ви и да нарушат спокойствието ви. Добра идея е да започвате практиката си на открито с няколко асани, например Слънчевия поздрав, докато напълно свикнете със заобикалящата ви среда. Оставете дихателните упражнения и медитацията за накрая. Ако е възможно, избирайте едно и също място, това ще помогне на сетивата ви да свикнат с атмосферата и да не се разсейвате.

* Може да се сблъскате с неприятни дразнители като прекалено силно слънце, вятър или буболечки, които лесно могат да нарушат душевното ви спокойствие. Адаптирайте практиката си според условията. Когато е много горещо, не правете много динамични и загряващи асани, използвайте охлаждащи дихателни упражнения, практикувайте на сянка, използвайте слънцезащитен крем. Избирайте подходящо време, така че да не ви е нито много топло, нито студено. За лятото подходящо време е рано сутрин или късно следобед.

 

Етикети:

Остави коментар