Пазете коленете

Още по темата

При физически натоварвания един от първите проблеми, които алармира, че сме се претоварили, са ставите. И особено коленете. Заболяванията на коленните стави са характерни не само за спортистите или за хората, чийто живот е свързан с тежка физическа работа. Неприятното е, че за разлика от мускулната тъкан, повреденият хрущял не се възстановява. След травма започват дегенеративни процеси, артроза. Това заболяване не може напълно да се излекува, но има ефективни средства, които могат да облекчат болката.

Какво може да доведе до травми в коленете и до артроза?

1. Бягане и каране на велосипед с неправилна техника

„Коляното на бегача” се среща по-често при жените. Хрущялната тъкан се размеква и губи еластичността си. Причината не е в самото бягане, а в неправилната техника. Заболяването се появява, ако бягате често и продължително по наклонена повърхност и стъпвате навътре.

Проблемът може да преодолеете със загряващи мазила и болкоуспокояващи средства. Но бягането трябва да го забравите за около половин година. Според физиологията на човека коленете на спортиста велосипедист изпитват продължително и неестествено натоварване.

Ако карате колело с мярка и често почивате, нищо неприятно няма да ви се случи. Но интензивното въртене на педалите и то на висока предавка, ще ви осигури доста проблеми. Друга причина да пострадат коленете ви е неправилното положение на кормилото и седалката.

2. Наднормено тегло

Половин килограм тегло натоварва коленете, които и без това работят без почивка, с 2,5 кг. Затова наднорменото тегло е истинско изпитания за най-важните ви стави. Облекчете задачата им като отслабнете.

Излишните килограми ви заплашват и с остеоартрит, а може и да предизвикат усложнения, ако вече имате артрит. Според лекарите две трети от пълните хора страдат от остеоартрит на коленете. Тези пациенти трябва да изпълняват упражненията за отслабване с някои ограничения.

Задължително да се избягва натоварването на коленете. Препоръчва се да се откажат от бягане по неравна повърхност в полза на спокойното ходене.

3. Обезводняване

Ако пиете недостатъчно количество вода по време на физически натоварвания, в ставите ви няма да има достатъчно „смазка”, която да предотврати триенето между костите.

Водата напуска ставите, когато организмът започва да изпитва жажда. Изходът е един – пийте повече и по-често вода. Това е особено важно при продължителните занимания във фитнеса.

4. Прекалено натоварване

Внезапното увеличение на интензивността на физическото натоварване или неговата продължителност, ще ви гарантират проблеми с коленете. Най-често се възпаляват сухожилията и се появява болка.

Ако травмиращите занимания продължат, може да задълбочите проблема и да излезете от строя поне за три месеца. Както при велосипедистите, спазвайте мярката и често почивайте.

5. Леки дрехи в студен сезон

„Главата на хладно, а краката на топло.” Тази мъдра поговорка идеална подхожда за нашата тема. Коляното също може да се простуди както и всяка друга става. Започналото след преохлаждане възпаление, след това дълго ще напомня за себе си.

Етикети:,

Остави коментар