Кои олимпийци вечерят с 5000 калории

Още по темата

5000 калории това са: 450 г спагети със зехтин, 12 яйца, една цяла пица със сирене и 500 г сладолед. Към всичко това се добавя и бира (една бутилка съдържа около 150 калории). Това не изглежда като най-здравословната вечеря. Обаче след 4-5 часа тренировки някои атлети ядат долу-горе толкова. Става дума за олимпийците от най-изтощителните аеробни спортове – маратон, гребане, спортно ходене, колоездене, триатлон. Те имат проблем, който е обратен на проблема на повечето хора –полагат усилия, за да не отслабват.

При спортове като бягане, колоездене и триатлон елитните атлети могат да изгарят по 15-20 калории на минута, казва пред New York Times доктор Майкъл Джойнър, който проучва хранителния режим на тези атлети. А във върховата си форма тези атлети тренират по 4-5 часа на ден. Т.е., това са тренировки, при които се изгарят по 4000-6000 калории.

Затова след края на една такава тренировка спортистите имат нужда от доста добро хапване, за да възстановят енергията си и да помогнат на мускулите си да се възстановят за следващия тренировъчен ден.

За да успяват да смогнат на огромното количество калории, които горят, състезателите често прибягват и до не толкова полезни храни – хамбургери, захарни изделия и т.н. Това са храни, които са с високо калорийно съдържание, но с не толкова добра хранителна стойност. И въпреки това на атлетите им се налага да ги похапват, защото, ако разчитат само на овесени ядки, ще трябва да ядат астрономически количества от тях. Все пак една купичка овесени ядки съдържа 150 калории. А едва ли някой иска всеки ден да закусва по един леген с овесени ядки!

Интересно е, че дори на диета от пица и сладолед някои атлети намаляват теглото си, ако са в период на усилени тренировки. „Намаляването на килограмите понякога се дължи и на факта, че храненето за тези спортисти не е приоритет – след изтощителна тренировка те понякога предпочитат да си поспят”, казва спортният диетолог на американския олимпийски комитет Алиша Кендиг.

Иначе казано, каквато и да е диетата, когато човек се движи, задържането и свалянето на килограми е много по-лесно. Връщаме се към простичката сметка, че когато човек иска да свали килограми, трябва да изразходва повече калории, отколкото приема.

Етикети:,

Остави коментар