Крем за девственост? В Индия това е скандал

Още по темата

Доскоро този продукт можеше да се намери най-вече в Страната на неограничените възможности.  След като индийска компания пусна в продажба първия в страната „чудодеен“ крем, който свива мускулите на влагалището и по думите на създателите му кара жените отново да се чувстват като девственици, в страната на Инд и Ганг избухна скандал. Според  компанията нейният продукт еманципира и повишава самочувствието на индийските жени, но според негови критици ефектът е тъкмо обратният, отбелязва Би Би Си. По местните телевизии вече се появи реклама на крема „Отново на 18“ (18 Again). В боливудски стил, но под латино ритми, облечена в сари жена танцува и пее „Аз се чувствам девственица“ – въпреки че съдейки по вида й, това определение отдавна не й подхожда. Около нея са шокираните роднини на нейния мъж, който се присъединява към танца. Жената продължава да пее:  „Чувство като при първия път.“ На екрана в едър план се появява лицето на свекървата, с явно изражение на отвращение, но в края на рекламата дори тя е „завербувана“ и отива да си купи крема.

Представители на компанията Ultratech са категорични, че изделието им е революционно. Собственикът обяснява, че кремът, който струва по-малко от 30 долара, съдържа златен прах, алое, бадеми, сок от нар и др. Мазилото е преминало всички клинични изпитания, а участничките в експеримента твърдят, че той им помага да си припомнят усещанията, които са имали преди началото на сексуалния си живот – въпреки че кремът не връща реално и физически девствеността им.

Рекламата обаче предизвика бурни дебати в страната, в които се включиха лекари и феминистки, и доведе до разгорещени спорове в социалните мрежи. Критиците смятат, че този крем и неговата реклама единствено подкрепят и без това широко разпространеното в Индия мнение, че сексът преди брака е неприемлив, табу, грях. Според Ани Раджа, представителка на Националната федерация на индийските жени, „този крем е пълен абсурд и може да развие комплекси за малоценност сред дамите“. За Раджа продуктът потвърждава патриархалната догма, според която всички жени трябва да бъдат девствени до първата брачна нощ. Местни гинеколози пък отбелязват, че девствеността в страната все още се цени високо и едва ли това ще се промени в близките сто години. Но, уточняват те, все повече и повече девойки – предимно от градовете, правят секс преди сватбата и след това страдат, защото не могат да си намерят мъж. Съгласно резултатите от анкета на списанието „Индия тудей“, само 19% от запитаните отговарят, че нямат нищо против секса преди брака. Някои индийски доктори пък изразиха съмнението си в ефективността на крема „Отново на 18“.

 

Етикети:

Остави коментар