Повече фибри – по-добро здраве

Още по темата

Продуктите с наличие на фибри все повече привличат вниманието ни. Дали те съществуват в маргарина, в бисквитите, в полезните млека – няма значение. Знае се, че повече фибри означава по-добро състояние на червата, сърцето и съдовете. От друга страна намалява рискът от , диабет и появата на ракови образувания.

Малко известно е, че съществуват два вида фибри – разтворими и неразтворими. Повечето хранителни продукти съдържат и двата вида, което е важно за доброто здравословно състояние на организма. Препоръчително е да се набляга на консумацията на плодове като ябълки, стафиди, сушени сливи, къпини и круши.

Едно от главните качества на фибрите е, че засищат, като същевременно не увеличават приема на калории и могат да се консумират в по-големи количества. И все пак не прекалявайте, защото „злоупотребата” води до спазми, газове и подувания на корема.

Бобовите растения са клас зеленчуци, към които спадат боб, грах и леща. Всички те са добър източник на фибри. От зеленчуците най-богати на съдържание на фибри са броколи, спанак, грах и моркови.

В забързаното всекидневие често нямаме време не само да приготвим нещо специално, което да съдържа фибри, но не стига време и за дежурната сутрешна каша с мюсли. Вече има решение и за това – изберете по-бързият вариант – бисквити с мюсли.

Важното е всекидневно да набавяме на организма 25-35 г фибри. За сравнение в една филийка пълнозърнест хляб има около 2 г, в една ябълка – около 1,8 г, в 50 г ядки – около 6 г, в 100 г сурови броколи – 7 г, а за сурово зеле или карфиол – 2,5 г, в 100 г корнфлейкс – 2 г, а 100 г трици – цели 35 г.

 

Остави коментар