Още нещо за офис етикета

Още по темата

Независимо дали сте млад служител1 или имате дългогодишен опит, ще ви напомним няколко основни правила за поведение в офиса. Човешко е да се греши, но понякога нарушението на етикета на работното място може да се окаже непоправима грешка.

1. Не прекъсвай колегите си

Сигурно и родителите ви са ви правили забележки, че не е учтиво да прекъсваш другите. В офиса подобно поведение не само ще ви отличи като човек със слаби социални умения, но и може да настрои околните против вас.

2. Внимавай с приказките

Няма нищо лошо в това да размениш дума или две на непрофесионална тема със своите колеги. Дори се препоръчва, ако не искате да изглеждате надменен или студен. Когато обаче вървите след някой, за да довършите репликата си, това е сигурен признак, че сте прекалил с приказките.

3. Бъди тих

Да си шумен е не само грубо – това е пряко нарушаване на личното пространство на околните.

4. Не яж миризливи храни

Ако обичате риба или ястия с много чесън, задоволявайте тези кулинарни капризи у дома, а не през обедната почива. Не е приятно, когато околните трябва да задържат дъха си, за да разговарят с вас.

5. Забрави жаргона

Забравете жаргона и емотиконите. Имейлите са официален документ, който може да се пази с години в архивите на компанията. Затова внимавайте какво пишете, за да не се изложите.

6. Признавай заслугите на колегите си

Да се опитате да си припишете цялата заслуга за успешен проект няма да е крачка напред в кариерата ви. Напротив, рискувате да съсипете професионалната си репутация. Затова, ако не по морални, то поне по практични съображения, не забравяйте да кажете „благодаря” и то публично.

7. Леко с парфюма

Притеснени че може да загубят битката с телесните миризми, мнозина прекаляват с парфюма. Това може не само да е дразнещо за околните, но и да създаде сериозен проблем на колегите ви, които са алергични.

8. Обличай се консервативно

Ако не сте сигурни на кой стил да заложите в офиса, консервативното е безопасният избор. Не забравяйте – не сте тръгнал на среща, а на работа.

9. Намалете силата на звънене на мобилния си телефон

Или още по-добре – сложете го на вибрация.

10. Пази чисто

Едва ли имате нужда от специалист човешки ресурси, за да ви напомни, че да затрупате бюрото си с недоизядени сандвичи и празни чаши кафе е грозно и нехигиенично.

11. Не споделяй прекалено много за личния си живот

Споделянето на твърде много детайли от личния ви живот не само ще ви разсее от работата, но и ви прави уязвим за нападки.

12. Не закъснявай

Ако закъснявате, все едно заявявате на околните, че не ги уважавате, а работата въобще не ви интересува.

13. Не води лични разговори по служебния телефон

Дразнили ли сте се понякога, когато бързате да приключите спешен проект, а колегата ви шумно обсъжда с половинката си по телефона какво ще сготвят за вечеря? Не правете същата грешка. Ако все пак ви се наложи да проведете важен личен разговор, бъдете максимално кратък.

14. Не си духайте носа

Е, освен ако не е спешно, разбира се. Но когато имате възможност, изберете за целта тоалетните, където никой няма да ви чуе.

15. Не си играйте с косата

Ако си играете с косата по време на среща, издавате, че сте отегчен. Също така, избягвайте да се решите или гримирате на бюрото.

16. Не идвайте на работа, ако сте твърде болен

Ако сте твърде болен и може да заразите околните, по-добре останете у дома. Дори и да страдате от лека настинка, изберете стълбите, вместо претъпкания асаньор. На никой не му е приятно да му кихат или кашлят във врата.

17. Забравете кецовете

Ако имате навика да потичате за здраве преди работа, носете си друг чифт обувки и се преобуйте, преди да влезете в офиса. Не е важно само да сте добър професионалист – трябва и да изглеждате като такъв.

Остави коментар