Забранени тренировки

Още по темата

спортЗдравословни проблеми могат да „забранят“ тренировката ви. Ето някои от случаите, в които трябва да забравите за спорта:
1. Лека отпадналост или дори леко повишена температура. Когато става дума дори за един градус повишение, това означава, че тялото се бори с някакъв вид инфекция. Физическото натоварване в подобен момент допълнително затормозява и отслабва имунната система, от което здравословното състояние може да се влоши.
2. При настинка положението е сходно. Важно е организмът да не се претоварва физически. При наличие на грипен вирус, дори и без температура, е абсолютно непрепоръчително да се спортува.
3. Главоболията силно намалят желанието за динамични дейности като тичане. Помнете: всяко упражнение, което предизвиква потене, дехидратира тялото, а това усилва главоболието. Ако главоболието е предизвикано от махмурлук, всяка физическа активност е противопоказна, понеже загубата на течности може да стане причина не само за усилване на болката, но и да доведе до загуба на съзнание и припадък.
 4. При задух, астматичен или алергичен пристъп, колкото и лек да е той, незабавно потърсете лекарска помощ. Физическото натоварване има акумулиращ ефект при подобни състояния и те могат да продължават да се усложняват, дори след прекъсване на физическата активност.
5. При болки в гърба без видими травми преустановете активното спортуване за няколко дни. Ако за този период болките не преминат, не трябва да се прибягва до болкоуспокоителни преди да е извършена консултация със специалист.
 6. Мускулната треска не налагат прекратяване на тренировките. Те могат да бъдат продължени, но с по-нисък интензитет и по-малко повторения.
 7. Обаждане на стари спортни травми – до преминаване на симптомите им не трябва да се спортува, понеже рискът от задълбочаване и усложнение на травмата е твърде висок.

Остави коментар