Ако тренирате, избягвайте плодовите сокове

Още по темата

сокТренирате и обичате да пиете течности – вода, сокове… Но дали ще посегнете към плодовия сок, ако знаете, че чаша от него е равна на 150 калории?!   Проблемът е, че той е богат на захари и беден на фибри, което означава само едно: без фибри захарта се абсорбира много по-бързо. А това води до емоционално-небалансирани състояния, редуващи се раздразнителност и апатия.
Експертите са категорични: яжте плодовете цели или нарязани, а не като сок.  Ако все пак настоявате да е сок, разреждайте го с вода в съотношение поне 3:1 в полза на водата. Плодната кора е тази, която съдържа най-големи количества фибри.
При захарно претоварване се получават и резки скокове на енергия, последвани от също толкова резки спадове, през които чувството на глад добива много силни размери и трудно може да бъде контролирано.
Захарта от плодовете, която не бъде изразходена, бързо се натрупва в мазнини, а сокът от три ябълки, след като бъде преработен, съдържа същото количество захар като това в четири понички.
Помнете: сокове са богати на витамини и минерали, но количеството захар, което поглъщате с тях, е в противовес на всеки тип диета или тренировка.

И нещо любопитно: портокаловият сок е изключително киселинен, с pH около 3,4, което силно уврежда зъбния емайл, но е още по-вреден, ако се пие на празен стомах. Сокът от грозде пък допринася за спада на желязо в кръвта, в резултат на което се създава усещане за изтощение.

Етикети:, , ,
  • Категории:

Остави коментар