Какво пречи на спокойния сън

Какво пречи на спокойния сън

Още по темата

Причините може да са много повече от посочените, но изредените по-долу обикновено са основните виновници за проблеми със съня.

1. Неподходяща поза

Лошата поза е основната причина за поява на болки в гърба. Статистиката сочи, че от такива болки се оплаква всяка трета жена. Ако през цялата нощ човек спи свит на топка, могат да се предизвика дори заболяване на гръбначния стълб. Лекарите препоръчват да започнете нощта изпънати по гръб с мека възглавничка под коленете.

2.Домашен любимец в леглото

Дори да са идеално изкъпани и обезпаразитени, козината и слюнката на домашните животни са мощни алергени. Ако имате алергични пристъпи, астма и проблеми със сърцето, помислете по този въпрос.
3. Спите по корем

Може да доведе до нарушаване на дишането, известно като апнея, когато дишането спира за няколко секунди. Ако ви се случва често да се събуждате стреснати и ужасени от кошмари, това означава, че просто не дишате добре.

4. Не си махате грима преди сън

Ако не отстранявате прецизно грима от лицето си, рискувате да си докарате кожни проблеми, обриви и алергични реакции.  Да не говорим, че това скапва кожата.
5.  Отворен прозорец

Някои смятат, че трябва да спят в студена стая, защото било по-здравословно. Не е вярно. Студът ще ви накара да се свиете на кълбо, а оттам ще последват проблеми с врата, гърба и раменете. Организмът ви ще изхаби енергия, за да се затопли сам, и няма да се чувствате отпочинали. През пролетта е добре да мислите за полените – възможно е да получите лека алергия, ако спите на отворен прозорец. Във всички случаи и силно затоплената стая не е добро решение.

6. Стайните цветя в стаята

Ако обичате да отглеждате цветя в спалнята си, трябва да имате предвид, че не всички цветя са подходящи. Жасминът например може да предизвика алергичен ринит, слънчогледите също могат да предизвикат алергии. Ако все пак държите да отглеждате цветя в стаята в която спите, спрете се на лалета или най-доброто – планински здравец.

7. Запалена лампа

Да спите на светната лампа, е много вреден навик. Дълбокият сън, особено между 10 и 12 вечерта, се изразява в нашата енцефалограма с делта вълни, т. е. мозъкът произвежда особен вид вълни на пълното отпускане. Дори леката светлина може да наруши този процес. Но ако не можете да заспите на тъмно, не се притеснявайте. По-важното е да заспите спокойни.

8. Стаята е прясно боядисана

Прахта и старата мазилка са вредни, но още по-вредно е да спите в прясно боядисана стая. Химикалите, отделени във въздуха, възпаляват кожата, носа, дразнят ви насън и се чувствате зле сутринта, натежали от главоболие. Ако нямате избор, поне станете рано сутринта и боядисайте стаята тогава.

9. Спите повече от необходимото

Недостатъчният сън със сигурност е вреден за здравето, но да спите повече от необходимото, също не е безопасно. Това е като преяждане. Доставя удоволствие, но резултатът не е добър. Чувствате се тежки и уморени. Въпреки че жените имат нужда от повече сън в сравнение с мъжете, не си позволявайте да спите прекалено много.

Етикети:, ,

Остави коментар